RUMAH DI CHANGLUN

RUMAH DI CHANGLUN
CONTACT 0125542501

Monday, February 01, 2010

di sini lagi...

tadi ada perhimpuanan pagi, selamat datang pelajar baru tingkatan 4 2010...
sekolah kembali kepada full vokasional.. rasanya tiada banyak beza keadaan perhimpunan ketika dulu dengan sekarang cuma pelajar perempuan tu yang kurang sikit,...
sekarang berada di bilik pereksa ni menunggu kelas yang akan datang.. selepas rehat.. rasanya hari ni hanya sessi perkenalan saja kot.. mengemaskinikan facebook kegilaan baru ku itu.. dan membeca serta mengingati nama2 pelajar dulu, aduhai betapa susahnya aku mengingati mereka kembali.. kalau lah aku tahu tentu, aku telah lama menghafal nama mereka... biar aku simpan dalam memori hingga kini... namun aku akan tetap mencuba mengingati mereka dan keadaan mereka ketika dulu..kemarin aku ke hospital seberang jaya menziarahi bapa penakan isteriku yang gering dan uzur.. balik aku singgah kat taman sayang untuk menyerahkan duit khairat atas kematian seorang ahli dari kg padang pasir kat amin..rindu aku pada taman sayang..ada cerita sedih aku diminta oleh anak si mati memberi air penenang agar ingatannya pada emaknya berkurang...rindu sangat katanya..aku tidak pernah melakukan ini, namun aku cuba dan amat berharap agar Allah memakbulkan doaku itu..
ada satu perkara pelik aku buat kemarin iaitu ketika di TESCO kat seberang jaya, ketika aku di kaunter nak membuat pembayaran setelah barang2ku diangkat ke atas kaunter, aku seperti tidak di layan, cheh aku punya duit..aku tinggalkan je semua barangan di atas kaunter, semua ahli keluargaku heran, yang tak heran dan tak sedar langsung adalah sepenjaga kaunter itu..aku harap dia dapat menyimpan balik la barangan yang telah aku lamabakkan di atas kaunter itu... sebagai bayaran utnuk ahli keluargaku itu, aku telah beanjakan mereka makan KFC, habis hampir RM50.00.. he he he pada muka aku..wahai penjaga kaunter belajar2 lah menghormati orang yang tak hensem sepertiku ini, kerana anda yang menjaga kaunter itu pun kerjanya mulia juga malah semulia kerja guru jugak, anda hanya perlu jujur dah ikhlas saja...

2 comments:

  1. assalamualaikum Cikgu Salleh. sekolah teknik da jadi full vokay? lama pi melawat SMTA~ skrg persatuan ping pong masih aktif mcm tahun 2000/2001/2002 ka?

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam.. ya sekolah teknik dah jadi fullvokay..sekarang SMVA..ping pong sekarang aktif macam dulu gak la.. putera ni sapa?

    ReplyDelete